niedziela, 18 marca 2012

Przedstawienie ortograficzne

Zabawa z ortografią może być przyjemną nauką. W ramach pracy kółka ortograficznego przygotowałam z moją klasą 2 "Przedstawienie ortograficzne". Tekst przedstawienia nie napisałam sama, lecz znalazlam w sieci. Tak mi się spodobał, że postanowiłam go wykorzystać.

 Scenariusz przedstawienia został oparty na motywach bajki o Kopciuszku. Król Ortografolandii ofiaruje połowę królestwa temu, kto nauczy młodego księcia ortografii. Trzy siostry wymyślają różne sposoby, np. obrazki ortograficzne, cudowny cukierek oraz maszynkę ortograficzną.

Jedynie Kopciuszkowi udaje się znaleźć skuteczny sposób na pokonanie błędów ortograficznych. Proponuje księciu "mądrą księgę", w której zebrane są wszystkie wyrazy z trudnościami ortograficznymi. Jest to oczywiście SŁOWNICZEK ORTOGRAFICZNY.
W czasie przedstawienia uczniowie śpiewali piosenki o zasadach ortograficznych. Jedna z nich przypominała o zasadach pisowni "rz", druga "wyśpiewywała" zasady pisowni "ó". I właśnie ostatnia zwrotka tej drugiej piosenki ładnie zamykała całe przedstawienie.
"Jeżeli coś zapomnisz
 z tekstu śpiewanego,
to sięgnij do słownika ortograficznego".
Do obu piosenek przygotowałam plansze mówiące o "śpiewanych" zasadach, wyrazach i wyjątkach.
Moi uczniowie świetnie się bawili w czasie prób. Byli dumni, że mogą zaprezentować się przed innymi dziećmi z naszej szkoły. Przy okazji utrwalili sobie poznane zasady ortograficzne. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz