Celem zabawy było utrwalenie pisowni wyrazów z określonymi trudnościami ortograficznymi. W tym przypadku były to "rz" i "ż". Na tablicy szkolnej umieściłam około 30 rysunków z podpisami. Rysunki przedstawiały przedmioty, w których nazwie występują "rz" lub "ż". Zachęciłam uczniów do samodzielnego poszukiwania wyrazów spełniających podany warunek w słowniczku ortograficznym. Uczniowie z radością rozpoczęli rysowanie, gdyż pozostawiłam im całkowitą dowolność tematu swojej pracy. Zaznaczyłam jednak, że na rysunku mają przedstawić jak najwięcej elementów i zaznaczyć trudność ortograficzną jaka występuje w ich nazwie. Fantazja uczniów była zaskakująca. Przy okazji wtrwalili pisownię trudnych wyrazów. Z radością obserwowałam, gdy szukali wyrazów do zilustrowania w słowniczku ortoraficznym. Życzę miłej zabawy.
Ortografia na wesoło Metody aktywizujące, które można wykorzystać podczas nauki ortografii w edukacji wczesnoszkolnej lub klasach 4-6 szkoły podstawowej. Scenariusze zabaw, do wykorzystania na lekcjach w całości poświęconych nauce ortografii lub jako pojedyncze metody stanowiące część lekcji języka polskiego.
czwartek, 5 stycznia 2012
Rysunki ortograficzne
Dzieci w młodszym wieku szkolnym bardzo lubią rysować. Oto propozycja zabawy ortograficznej, którą można wykorzystać na zajęciach kółka ortograficznego. Poniższa zabawa może być również okazją do wspólnej zabawy rodziców i dzieci. Ten rysunek wykonała moja uczennica podczas zajęć kółka ortograficznego w klasie 2.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz